Ogólne warunki umowy

Postanowienia wstępne

1. Zakres umowy i strony

Niniejsze ogólne warunki umowy (dalej: Warunki) mają zastosowanie do umowy (dalej: Umowa) zawartej pomiędzy EDEA Polska spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa, o kapitale zakładowym w wysokości 250.000,00 zł, której akta rejestrowe o numerze KRS 0000876859 prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 5272946231, REGON: 387877134 a klientem będącym osobą fizyczną (dalej: Klient), dotyczącej usług świadczonych Klientowi przez EDEĘ, a polegających na nabyciu dopasowanej do potrzeb Klienta instalacji fotowoltaicznej (dalej: Instalacja Fotowoltaiczna), zapewnieniu montażu Instalacji Fotowoltaicznej, a następnie oddaniu Instalacji Fotowoltaicznej Klientowi do używania i pobierania pożytków na czas określony Umową.

Używany w niniejszych Warunkach termin „Strony”odnosi się łącznie do Klienta i EDEI.

2. Przedmiot Umowy

1. EDEA zobowiązuje się nabyć Instalację Fotowoltaiczną od Otovo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Chałubińskiego 8, KRS: 0000820167 (dalej: Otovo), zapewnić montaż Instalacji Fotowoltaicznej na terenie Nieruchomości, a następnie oddać ją Klientowi do używania i pobierania pożytków (dalej: Korzystanie).

2. Montaż Instalacji Fotowoltaicznej na terenie Nieruchomości odbędzie się przy pomocy Ekipy Montażowej (w znaczeniu nadanym w punkcie 10.1. poniżej).

3. Usługi, o których mowa powyżej, wykonywane będą za wynagrodzeniem płatnym przez Klienta (dalej: Wynagrodzenie). Na Wynagrodzenie składają się Raty Miesięczne w liczbie określonej w Szczegółowych Warunkach Umowy.

4. W ramach Umowy EDEA zobowiązuje się, że Otovo będzie świadczyć na rzecz Klienta wybrane usługi operacyjne i administracyjne, w tym w szczególności, że: dokona montażu Instalacji Fotowoltaicznej oraz zapewni usługi w zakresie utrzymania i bieżącego wsparcia Klienta.

5. EDEA jest uprawniona do rezygnacji z usług świadczonych przez Otovo oraz do powierzenia ich podmiotowi trzeciemu albo świadczenia ich osobiście. Wszelkich informacji na temat usług świadczonych bezpośrednio przez Otovo na rzecz Klienta, a pozostających poza zakresem regulacji Umowy, w tym w szczególności usługi udostępnienia aplikacji: Otovo App oraz Otovo My Page, udziela Otovo, bez udziału EDEI.

3. Odpowiedzialność solidarna klienta

Jeżeli po stronie Klienta występuje więcej niż jedna osoba fizyczna, odpowiedzialność tych osób za spełnienie zobowiązań wynikających z Umowy jest solidarna.

4. Korzystanie z instalacji fotowoltaicznej

1. EDEA oddaje Klientowi Instalację Fotowoltaiczną do używania i pobierania z niej pożytków. Począwszy od dnia Dostawy, o której mowa w dalszej części Umowy, EDEA udziela Klientowi prawa do Korzystania z Instalacji Fotowoltaicznej, a Klient przyjmuje to prawo. Po nadejściu Daty Końcowej, Klient zobowiązuje się do:

1.1 zwrotu Instalacji Fotowoltaicznej, a w przypadku zlecenia EDEI usługi demontażu Instalacji Fotowoltaicznej – także do uiszczenia Opłaty Demontażowej;

lub

1.2 skorzystania z Opcji Wykupu Instalacji Fotowoltaicznej, w której mowa w punkcie 30.

Przed montażem

5. Od czego zależy Wynagrodzenie:

1. Wysokość Wynagrodzenia została ustalona przy założeniu, że ogólne założenia cenowe określone w Warunkach nie ulegną zmianie, a wszelkie informacje przedstawione przez Klienta, w tym informacje o Nieruchomości, na której ma zostać przeprowadzony montaż Instalacji Fotowoltaicznej, są prawdziwe, dokładne i nie wprowadzają w błąd.

2. Jeżeli założenia cenowe okażą się nieprawdziwe, niedokładne, wprowadzające w błąd lub gdy wystąpi konieczność wykonania prac dodatkowych, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania Umowy (w szczególności tych wykonywanych na życzenie Klienta), wysokość Wynagrodzenia i/lub konfiguracja techniczna Instalacji Fotowoltaicznej mogą zostać odpowiednio zmienione. Klient może wyrazić zgodę na nową wysokość Wynagrodzenia i/lub nową konfigurację techniczną Instalacji Fotowoltaicznej; w takim przypadku EDEA lub Ekipa Montażowa będą kontynuowali montaż zgodnie z nową wysokością Wynagrodzenia i/lub nową konfiguracją techniczną Instalacji Fotowoltaicznej.

3. Jeżeli Klient nie wyraził zgody na nową wysokość Wynagrodzenia i/lub nową konfigurację techniczną Instalacji Fotowoltaicznej, wówczas EDEA lub Ekipa Montażowa nie będą kontynuowali montażu zgodnie z nową wysokością Wynagrodzenia i/lub nową konfiguracją techniczną Instalacji Fotowoltaicznej. W takim przypadku Stronom przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od otrzymania przez Klienta informacji o zmianie wysokości Wynagrodzenia i/ lub konfiguracji technicznej Instalacji Fotowoltaicznej. Prawo to wykonuje się na zasadach określonych w niniejszych Warunkach.

4. Na wszelkie dodatkowe koszty zmieniające wysokość Wynagrodzenia EDEA lub Ekipa Montażowa jest zobowiązana uzyskać wyraźną zgodę Klienta.

6. Co obejmuje wynagrodzenie:

1. Wynagrodzenie zawiera w sobie cenę Instalacji Fotowoltaicznej bez wad wraz z dostawą i montażem oraz wynagrodzenie związane z oddaniem Klientowi Instalacji Fotowoltaicznej do używania i pobierania pożytków.

2. Wizyty na terenie Nieruchomości przed ustaloną datą montażu Instalacji nie są przeprowadzane, chyba że zostaną uznane za konieczne przez EDEĘ lub Ekipę Montażową.

3. Wynagrodzenie nie zawiera w sobie kosztów wizyty przeprowadzanej przez EDEĘ lub Ekipę Montażową w celu montażu Instalacji Fotowoltaicznej na terenie Nieruchomości, jeżeli już po przyjeździe ten montaż okaże się niemożliwy z winy Klienta. Niniejsze postanowienie dotyczy w szczególności sytuacji, gdy po przyjeździe na teren Nieruchomości, w uzgodnionym przez Strony dniu montażu, okaże się, że:

3.1 Nieruchomość nie jest gotowa do przeprowadzenia montażu;

3.2 Nieruchomość nie została udostępniona do przeprowadzenia montażu;

4. Klient nie przebywa na terenie Nieruchomości i nie wyznaczył innej osoby, przy której może nastąpić montaż Instalacji Fotowoltaicznej.

W takim przypadku Klient jest zobowiązany do zapłaty na rzecz EDEI kwoty 600 PLN brutto tytułem zryczałtowanych kosztów przyjazdu na teren Nieruchomości.

5. EDEA lub Ekipa Montażowa samodzielnie planują montaż Instalacji Fotowoltaicznej, w tym umiejscowienie Instalacji Fotowoltaicznej, sposób prowadzenia okablowania, sposób ułożenia paneli fotowoltaicznych lub innych elementów. Plan montażu Instalacji Fotowoltaicznej dokonywany jest z uwzględnieniem, między innymi, praktyki rynkowej, możliwości technicznych montażu, względów bezpieczeństwa i względów ekonomicznych.Jeżeli Klient zażąda od EDEI lub Ekipy Montażowej wprowadzenia do planu montażu Instalacji Fotowoltaicznej zmian, które nie są uzasadnione względami technicznymi, względami bezpieczeństwa ani innymi obiektywnie stwierdzalnymi okolicznościami, a wynikają wyłącznie z woli Klienta i zostały zgłoszone już po przygotowaniu przez EDEĘ lub Ekipę Montażową planu montażu, wówczas Klient jest zobowiązany do zapłaty na rzecz EDEA kwoty 500 PLN brutto tytułem zryczałtowanych kosztów wprowadzenia zmian do planu montażu oraz pokrycia dodatkowych kosztów wynikających z takich zmian (w szczególności kosztów zmienionej konstrukcji lub wydłużonego okablowania).

7. Ogólne założenia cenowe

1. Klient przyjmuje do wiadomości, że prawidłowy montaż i uruchomienie Instalacji Fotowoltaicznej może być możliwe tylko przy spełnieniu konkretnych warunków technicznych przez Nieruchomość Klienta.

2. W celu przygotowania oferty EDEA ustala w bezpośrednim kontakcie z Klientem warunki techniczne Nieruchomości, na której ma zostać przeprowadzony montaż Instalacji Fotowoltaicznej oraz inne okoliczności, niezbędne do prawidłowego wykonania Umowy.

3. Zawierając Umowę, Klient oświadcza, że wszelkie informacje udzielone przez Klienta EDEI lub Ekipie Montażowej w celu przygotowania oferty są prawdziwe, dokładne i nie wprowadzają w błąd. Klient zobowiązuje się do zachowania należytej staranności w przekazywaniu danych technicznych dotyczących Nieruchomości, na której ma zostać przeprowadzony montaż Instalacji Fotowoltaicznej.

8. Ogólne założenia cenowe przy zakupie Instalacji Fotowoltaiczne

1. Nieruchomość, na której ma nastąpić montaż Instalacji Fotowoltaicznej jest gotowa i zostanie udostępniona do montażu w ustalonym z Klientem terminie.

2. Ukrycie okablowania (np. w ścianie) lub innych komponentów nie jest uwzględnione w kwocie Wynagrodzenia.

3. Istniejące na terenie Nieruchomości przewody elektryczne są używane tylko wtedy, gdy okażą się przydatne i odpowiednie dla montażu Instalacji Fotowoltaicznej. Użycie takich przewodów przez EDEĘ lub Ekipę Montażową nie ma wpływu na wysokość Wynagrodzenia, w tym nie stanowi podstawy do obniżenia Wynagrodzenia.

4. Publiczna sieć energetyczna oraz instalacja elektryczna istniejąca na Nieruchomości są zgodne z obowiązującymi wymogami regulacyjnymi, a ich moc i jakość są wystarczające do przeprowadzenia montażu lub uruchomienia Instalacji Fotowoltaicznej bez dodatkowych napraw lub zmian.

5. Montaż jest przeprowadzany w tym samym budynku, w którym znajduje się główna skrzynka rozdzielcza. W przypadku, gdy montaż jest przeprowadzany w innym budynku, mogą wystąpić dodatkowe koszty związane z koniecznością wykonania dodatkowego okablowania i/lub podobwodów. Dokładna wysokość tych kosztów zależy od konkretnego przypadku i może zostać podana podczas montażu.

6. Okablowanie Instalacji Fotowoltaicznej od dachu do falownika lub skrzynki rozdzielczej będzie przebiegać optymalną, najbardziej praktyczną i możliwie najkrótszą trasą. Koszt okablowania inną trasą, wykonanego na życzenie Klienta, nie mieści się w Wynagrodzeniu i podlega odrębnej wycenie, jeżeli konieczność okablowania inną trasą zostały zgłoszone przez Klienta już po rozpoczęciu montażu przez EDEĘ lub Ekipę Montażową.

7. Falownik zostanie zamontowany i podłączony do instalacji elektrycznej w tym samym budynku, w którym zamontowano Instalację Fotowoltaiczną, w tym samym lub przyległym pomieszczeniu, w którym znajduje się skrzynka rozdzielcza. W przypadku montażu Instalacji Fotowoltaicznej na gruncie, za przygotowanie miejsca montażu Instalacji Fotowoltaicznej (np. wykonanie przekopu oraz zakup kabla) odpowiedzialny jest Klient, chyba że Klient i EDEA zgodnie, w formie pisemnej, postanowią inaczej za dodatkowym wynagrodzeniem. W przypadku montażu Instalacji Fotowoltaicznej na gruncie, falownik montowany jest pod panelami, o ile Strony nie postanowią inaczej.

8. Elementy opcjonalne Instalacji Fotowoltaicznej, takie jak optymalizatory i inteligentne liczniki, nie są uwzględnione w Wynagrodzeniu, chyba że Umowa stanowi inaczej.

9. Pokrycie dachowe jest kompletne, stabilnie przymocowane, wolne od nieszczelności, a Nieruchomość posiada solidną konstrukcję dachu, odpowiednią do montażu i zabezpieczenia paneli fotowoltaicznych. Jeżeli Nieruchomość będzie w takim stanie, że montaż Instalacji Fotowoltaicznej nie będzie mógł zostać wykonany bezpiecznie lub bez napraw lub prac konstrukcyjnych, ze względu na konieczność zachowania bezpieczeństwa i higieny pracy, EDEA ma prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od daty stwierdzenia złego stanu technicznego pokrycia lub konstrukcji dachu. Prawo to wykonuje się na zasadach określonych w niniejszych Warunkach.

10. Specjalne pokrycia dachowe, takie jak pokrycia dachowe zawierające azbest, pokrycie wykonane z dachówek łupkowych czy pokrycie trawiaste, wykluczają montaż Instalacji Fotowoltaicznej. EDEA ma prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia stwierdzenia występowania specjalnego pokrycia dachowego. Prawo to wykonuje się na zasadach określonych w niniejszych Warunkach.

11. Przed zawarciem Umowy Klient ma obowiązek poinformować EDEĘ o tym, że pokrycie dachowe Nieruchomości jest wykonane z niestandardowych, kosztownych lub niedostępnych powszechnie materiałów (w tym importowanych) w celu dokonania oceny ewentualnych warunków montażu i Umowy.

9. Pozwolenia i zatwierdzenia

Klient oświadcza, że nie istnieją przeszkody prawne lub faktyczne, które uniemożliwiają zawarcie Umowy dotyczącej montażu Instalacji Fotowoltaicznej.

10. Wybór i współpraca z Ekipą Montażową

1. Klient akceptuje fakt, że w zakresie projektowania, montażu i dostawy Instalacji Fotowoltaicznej EDEA korzysta z usług ekip montażowych (dalej: Ekipa Montażowa).

2. EDEA dokonuje wyboru członków Ekipy Montażowej z zachowaniem najwyższej staranności, indywidualnie dla każdego projektu montażu, biorąc pod uwagę koszty, czas dostawy i inne czynniki.

3. W zakresie wykonania montażu Instalacji Fotowoltaicznej (łącznie ze sporządzeniem Protokołu), postanowienia niniejszych Warunków mają odpowiednie zastosowanie do Ekipy Montażowej.

11. Termin i czas trwania montażu

1. EDEA dochowa najwyższej staranności, by dokonywać montażu Instalacji Fotowoltaicznej w terminie 45 dni od Daty Umowy. Z uwagi na możliwe opóźnienia spowodowane warunkami atmosferycznymi, problemami z łańcuchem dostaw komponentów fotowoltaicznych lub innymi okolicznościami niezależnymi od EDEI, termin montażu może zostać wydłużony średnio o dodatkowe 30 dni; termin montażu nigdy nie będzie jednak przypadał później niż 90 dni, licząc od Daty Umowy. EDEA poinformuje Klienta o zmianie terminu montażu.

2. Z zastrzeżeniem punktu 11.6. poniżej, termin montażu może także zostać wydłużony z uwagi na wystąpienie takiej potrzeby po stronie Klienta i na jego wyraźne życzenie, przesłane w formie elektronicznej na przekazany adres e-mail w platformie Otovo.

3. Montaż Instalacji Fotowoltaicznej zwykle wymaga 1-3 dni roboczych pracy, w zależności od pory roku, warunków pogodowych, rozmiaru Instalacji Fotowoltaicznej i innych warunków lokalnych. Montaż niektórych instalacji może wymagać więcej czasu, o czym Klient zostanie poinformowany.

4. Części Instalacji Fotowoltaicznej mogą zostać dostarczone do Klienta, przed rozpoczęciem montażu. Z chwilą ich dostawy, Klient przejmuje odpowiedzialność za ich utratę lub zniszczenie.

5. Montaż Instalacji Fotowoltaicznej może być przeprowadzony w kilku etapach.

6. Klient nie jest uprawniony do samodzielnej zmiany terminu montażu Instalacji Fotowoltaicznej, bez uprzedniej zgody EDEI.

W trakcie montażu

12. Dostęp do nieruchomości Klienta i zasady współpracy

1. Klient zapewni, aby EDEA i Ekipa Montażowa uzyskały swobodny dostęp do Nieruchomości Klienta w celu przeprowadzenia montażu Instalacji Fotowoltaicznej.

2. Klient zapewni, aby EDEA i Ekipa Montażowa uzyskały swobodny dostęp do sprawnych instalacji m.in. wodociągowej, elektrycznej i sanitarnej przez cały czas przeprowadzenia montażu.

3. Klient usunie wszelkie usuwalne przeszkody i zapewni odśnieżenie posesji w celu uzyskania dostępu do Nieruchomości i przeprowadzenia montażu.

4. Klient i EDEA zobowiązują się do aktywnego współdziałania w celu realizacji Umowy, a w szczególności do niezwłocznego informowania się o wszelkich okolicznościach, które mogą mieć wpływ na wykonanie Umowy.

13. Wyłączność EDEA na prace montażowe

1. Żadna część montażu Instalacji Fotowoltaicznej nie może być wykonywana przez Klienta ani wykonawców, działających na zlecenie Klienta, bez uprzedniej pisemnej zgody EDEI lub Ekipy Montażowej.

2. EDEA nie oferuje Klientowi wynagrodzenia ani rabatów z tytułu prac montażowych, które Klient wykona samodzielnie lub które zostaną przez niego zlecone.

14. Zmiany w konfiguracji Instalacji Fotowoltaicznej

1. EDEA i Ekipa Montażowa zachowują należytą staranność w celu zidentyfikowania wszelkich potrzeb w zakresie zmian przed rozpoczęciem montażu Instalacji Fotowoltaicznej. Projekt montażu Instalacji Fotowoltaicznej bazuje na informacjach przekazanych przez Klienta, takich jak: adres Nieruchomości, udostępnione zdjęcia i informacje dotyczące pokrycia dachowego oraz informacje dotyczące instalacji elektrycznej.

2. Przed przeprowadzeniem montażu paneli fotowoltaicznych i/lub falownika EDEA lub Ekipa Montażowa dokonują oceny użyteczności umiejscowienia Instalacji Fotowoltaicznej. EDEA lub Ekipa Montażowa mogą zaproponować Klientowi zmianę umiejscowienia Instalacji Fotowoltaicznej, jeżeli jest to niezbędne do przeprowadzenia montażu zgodnie z wymogami bezpieczeństwa lub innymi ograniczeniami lub gdy Klient przekazał EDEI nieprawdziwe, niedokładne lub wprowadzające w błąd informacje dotyczące Nieruchomości.

3. EDEA lub Ekipa Montażowa mogą zaproponować Klientowi zmianę w projekcie montażu Instalacji Fotowoltaicznej. Zmiany te mają na celu osiągnięcie przez Instalację Fotowoltaiczną lepszej wydajności, jak również przeprowadzenie montażu zgodnie z wymogami lub innymi ograniczeniami.

4. Zmiany w zakresie materiałów i komponentów wykorzystywanych w ramach montażu Instalacji Fotowoltaicznej mogą wystąpić, jeżeli taka potrzeba zostanie wywołana komplikacjami związanymi z łańcuchem dostaw, brakiem dostępności lub brakiem zgodności (użyteczności) pierwotnie zaproponowanych komponentów.

5. EDEA lub Ekipa Montażowa poinformuje Klienta o sugerowanych zmianach, o których mowa w niniejszym akapicie. Klient może wyrazić zgodę na nową konfigurację techniczną i nową wysokość Wynagrodzenia (jeżeli dotyczy) lub odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od otrzymania informacji o zmianie wysokości Wynagrodzenia/lub konfiguracji technicznej, na zasadach określonych w niniejszych Warunkach. W przypadku braku zgody Klienta na nową konfigurację techniczną i/lub nową wysokość Wynagrodzenia prawo odstąpienia od Umowy w wyżej wskazanym terminie przysługuje także EDEI. Prawo odstąpienia od Umowy wykonuje się na zasadach określonych w niniejszych Warunkach.

Po montażu

15. Dostawa i uruchomienie

1. Przez „Dostawę” należy rozumieć prawidłowy montaż Instalacji Fotowoltaicznej i związanych z nią urządzeń oraz przeprowadzenie testów wszystkich zamontowanych elementów zakończone podpisaniem przez Klienta i EDEĘ lub członka Ekipy Montażowej Protokołu Dostawy (dalej: Protokół) bez uwag lub sporządzeniem Protokołu zgodnie z punktem 16.3. poniżej.

2. Klient ma obowiązek odbioru zamontowanej Instalacji Fotowoltaicznej. Klient poinformuje EDEĘ bez zbędnej zwłoki, o odmowie odbioru Instalacji Fotowoltaicznej przez Klienta. Klient jest zobowiązany do poinformowania EDEI o przyczynach odmowy wraz z uzasadnieniem, w treści Protokołu.

3. W przypadku nieuzasadnionej odmowy podpisania Protokołu lub nieprzystąpienia do podpisania Protokołu przez Klienta, EDEA jest uprawniona do sporządzenia Protokołu jednostronnie, czyniąc w treści Protokołu stosowną wzmiankę.

4. Przez „Uruchomienie” należy rozumieć rozpoczęcie produkcji energii w typowych warunkach, co może nastąpić po uzyskaniu przez Klienta ewentualnej zgody od operatora lokalnej sieci energetycznej.

5. Klient przyjmuje do wiadomości, że niektórzy operatorzy sieci wymagają wymiany licznika energii elektrycznej Klienta przed uruchomieniem Instalacji Fotowoltaicznej. W takim przypadku Klient nie może włączać Instalacji Fotowoltaicznej do momentu wymiany licznika na dwukierunkowy przez operatora sieci energetycznej. EDEA nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienia w rozpoczęciu produkcji energii z Instalacji Fotowoltaicznej spowodowane wymianą licznika energii elektrycznej przez operatora sieci.

6. EDEA lub Ekipa Montażowa udzielą pomocy przy Uruchomieniu Instalacji Fotowoltaicznej po Dostawie.

7. EDEA lub Ekipa Montażowa dostarczą Klientowi dokumentację Instalacji Fotowoltaicznej. Dokumentacja będzie dostarczona w formie elektronicznej i będzie zawierać instrukcję obsługi falownika, kartę katalogową Instalacji Fotowoltaicznej, Protokół oraz dokumentację przeciwpożarową (jeżeli jest wymagana dla danej mocy Instalacji).

8. Klient jest zobowiązany zapewnić zasilanie instalacji elektrycznej na terenie Nieruchomości w momencie Dostawy.

16. Dostęp do Internetu i monitorowanie wydajności Instalacji Fotowoltaicznej.

1. Podłączenie Instalacji Fotowoltaicznej do Internetu wymaga, aby Klient miał dostęp do sieci Wi-Fi w miejscu zainstalowania falownika oraz aby udostępnił, w trakcie montażu, Ekipie Montażowej nazwę sieci Wi-Fi i stosowne hasła zabezpieczające sieć.

2. W przypadku, gdy sieć Wi-Fi nie jest dostępna lub jakość sygnału nie jest wystarczająca, Klient jest odpowiedzialny za zapewnienie i doprowadzenie połączenia internetowego do Instalacji Fotowoltaicznej. Należy zwrócić uwagę, że nie wszystkie rodzaje falowników pozwalają na połączenie się z nimi w sposób inny niż przez sieć Wi-Fi.

3. W przypadku, gdy sieć Wi-Fi nie jest dostępna podczas montażu lub jakość sygnału nie jest wystarczająca, EDEA może pomóc Klientowi w podłączeniu Instalacji Fotowoltaicznej do Internetu drogą komunikacji zdalnej. Wizyta EDEI u Klienta w celu podłączenia Instalacji Fotowoltaicznej do Internetu po zakończeniu montażu będzie odpłatna; koszt takiej wizyty wynosi 500 PLN brutto.

4. EDEA udzieli Klientowi pomocy przy zarejestrowaniu Instalacji Fotowoltaicznej na stosownym portalu internetowym producenta, jeżeli Klient zgłosi taką potrzebę. Gromadzenie, przechowywanie i korzystanie z danych na portalu producenta podlega warunkom określonym przez danego producenta i jest przedmiotem uzgodnień wyłącznie między producentem a Klientem. Klient jest zobowiązany wyraźnie zgłosić brak chęci zarejestrowania Instalacji Fotowoltaicznej na portalu internetowym producenta. Klient akceptuje fakt, że brak rejestracji Instalacji Fotowoltaicznej na portalu internetowym producenta może mieć wpływ na możliwość skorzystania z gwarancji udzielanej przez producentów.

5. Klient akceptuje fakt, że EDEA i Otovo mogą gromadzić, przechowywać i wykorzystywać dane z Instalacji Fotowoltaicznej, niebędące danymi osobowymi (dane produkcyjne i dotyczące ładowania), w celu monitorowania poprawności funkcjonowania Instalacji Fotowoltaicznej.

6. Klient jest zobowiązany do nieprzerwanego udostępniania, na własny koszt, sprawnego i stabilnego połączenia internetowego do falownika (falowników) Instalacji Fotowoltaicznej. Jakakolwiek awaria lub przerwa w dostępie do Internetu może uczynić niemożliwym wykonywanie przez EDEĘ obowiązków wynikających z Umowy. Klient oświadcza, iż jest świadomy, że do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Instalacji Fotowoltaicznej, a w przypadku określonych modeli falowników – także do sterowania Instalacją Fotowoltaiczną – niezbędny jest dostęp do Internetu.

7. Klient jest zobowiązany do upewnienia się, że połączenie internetowe jest sprawne, a także, że falownik(i) został(y) skonfigurowany(e) za pomocą prawidłowego hasła dostępu do sieci Wi-Fi. EDEA oraz Ekipa Montażowa nie ponoszą odpowiedzialności za rozwiązywanie problemów związanych z połączeniem internetowym.

8. Klient może w celu informacyjnym korzystać z aplikacji Otovo lub strony Moje Otovo, jeśli są one dostępne, aby zapoznać się z danymi produkcyjnymi z Instalacji Fotowoltaicznej. Dostępność danych w aplikacji Otovo lub na stronie Moje Otovo wymaga działającego połączenia internetowego oraz skonfigurowania Instalacji Fotowoltaicznej na portalu producenta falownika zgodnie z podanymi specyfikacjami.

9. Instalacja Fotowoltaiczna sprzedawana z optymalizatorami nie obejmuje monitorowania wydajności na poziomie panelu w aplikacji Moje Otovo.

17. Warunki Instalacji

1. Rozmiar falownika zostanie odpowiednio dobrany na podstawie ogólnie przyjętych standardów rynkowych względem wielkości współczynnika sumarycznej mocy modułów DC do mocy wyjściowej inwertera AC. Mając na względzie, że większość falowników jest bardziej wydajna przy ich wysokim obciążeniu, w wielu przypadkach falownik zostanie zwymiarowany z mocą nieco mniejszą niż nominalna moc prądu stałego wszystkich połączonych paneli fotowoltaicznych. Ma to na celu zoptymalizowanie rocznej produkcji energii i może skutkować zmniejszeniem szczytowej mocy wyjściowej z Instalacji Fotowoltaicznej w dni szczególnie słoneczne.

2. Klient przyjmuje do wiadomości, że Instalacja Fotowoltaiczne może emitować dźwięk wynikający z pracy wentylatorów chłodzących lub elementów przełączających w falownikach fotowoltaicznych.

18. Marketing i media społecznościowe

EDEA może wykorzystać zdjęcia, które nie będą pozwalały na identyfikację Klienta lub jego Nieruchomości do celów marketingowych bez uprzedniej pisemnej zgody Klienta (np. zdjęcia dachu).

19. Ubezpieczenie Instalacji Fotowoltaicznej

Klient oświadcza, że zawarł umowę ubezpieczenia Instalacji Fotowoltaicznej. Klient zobowiązany jest do utrzymywania ubezpieczenia Nieruchomości od szkody powstałej w Instalacji Fotowoltaicznej w okresie obowiązywania niniejszej Umowy oraz do powiadomienia ubezpieczyciela o montażu Instalacji Fotowoltaicznej na terenie Nieruchomości. Klient zobowiązuje się uczynić EDEĘ beneficjentem wszelkich płatności otrzymanych od ubezpieczyciela z tytułu szkody powstałej w Instalacji Fotowoltaicznej.

Gwarancja

20. Gwarancja na montaż

1. Bez uszczerbku dla gwarancji udzielanych przez producenta paneli fotowoltaicznych, falownika lub optymalizatorów, EDEA udziela Klientowi 20-letniej gwarancji na usługę montażu Instalacji Fotowoltaicznej, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku skorzystania przez Klienta z Opcji Wykupu (w znaczeniu nadanym w punkcie 30.1), gwarancja ta udzielana jest na okres 5-letni pomniejszony o okres, w którym obowiązywała Umowa.

2. Klient jest odpowiedzialny za zawiadomienie EDEI na wskazane w niniejszych Warunkach adresy (korespondencyjny lub e-mail) o wszelkich nieprawidłowościach w działaniu Instalacji Fotowoltaicznej, związanych z montażem oraz za dołożenie wszelkich starań, aby zminimalizować skutki uszkodzeń. Zawiadomienie powinno nastąpić w ciągu 7 dni od dnia ujawnienia się wady i powinno zawierać szczegółowy opis usterki wraz z datą jej ujawnienia.

3. Okres gwarancji na montaż rozpoczyna się w momencie Dostawy Instalacji Fotowoltaicznej.

4. Gwarancja na montaż udzielona przez EDEĘ obejmuje bezpośrednie i niezbędne koszty związane z usunięciem wady w montażu Instalacji Fotowoltaicznej.

5. Wszelkie prace ingerujące w zamontowaną Instalację Fotowoltaiczną i jej funkcjonowanie, podjęte przez Klienta lub na zlecenie Klienta, a z pominięciem EDEI, skutkują utratą gwarancji na montaż Instalacji Fotowoltaicznej.

21. Gwarancja na Instalację Fotowoltaiczną

1. EDEA udziela Klientowi 20-letniej gwarancji na Instalację Fotowoltaiczną, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku skorzystania przez Klienta w Opcji Wykupu (w znaczeniu nadanym w punkcie 30.1), gwarancja ta udzielana jest na okres 5-letni pomniejszony o okres, w którym obowiązywała Umowa.

2. Gwarancja obejmuje wyłącznie wymagane naprawy i wymiany części dokonywane przez EDEĘ i nie przyznaje uprawnień do jakiejkolwiek rekompensaty finansowej. Gwarancja obejmuje wyłącznie naprawę lub wymianę wadliwych lub niedziałających komponentów i nie obejmuje uszkodzeń natury kosmetycznej spowodowanych przez wymianę komponentów.

3. Ograniczenia sprawności Instalacji Fotowoltaicznej, w tym obniżenia mocy paneli fotowoltaicznych lub zmian estetycznych wynikających z normalnego użytkowania, zużycia i degradacji Instalacji Fotowoltaicznej, nie uznaje się za uszkodzenia, defekty czy nieprawidłowe funkcjonowanie w ramach niniejszej gwarancji.

4. Klient jest odpowiedzialny za zawiadomienie EDEI na wskazane w niniejszych Warunkach adresy (korespondencyjny lub e-mail) o wszelkich nieprawidłowościach w działaniu Instalacji Fotowoltaicznej oraz za dołożenie wszelkich starań, aby zminimalizować skutki uszkodzeń. Zawiadomienie powinno nastąpić w ciągu 7 dni od dnia ujawnienia się wady i powinno zawierać szczegółowy opis usterki wraz z datą jej ujawnienia.

5. Okres gwarancji na Instalację Fotowoltaiczną rozpoczyna się w momencie Dostawy Instalacji Fotowoltaicznej.

6. W okresie gwarancji na Instalację Fotowoltaiczną, EDEA gwarantuje, że Instalacja Fotowoltaiczna będzie funkcjonować zgodnie z przeznaczeniem i będzie wolna od wszelkich wad produkcyjnych.

7. W okresie gwarancyjnym wadliwa lub nieprawidłowo działająca Instalacja Fotowoltaiczna zostanie wymieniona lub naprawiona, według wyłącznego uznania EDEI.

8. Gwarancja na Instalację Fotowoltaiczną udzielona przez EDEĘ obejmuje bezpośrednie i niezbędne koszty związane z naprawą lub wymianą wadliwej Instalacji Fotowoltaicznej.

9. Wszelkie gwarancje udzielone bezpośrednio przez producenta elementów Instalacji Fotowoltaicznej są przedmiotem uzgodnień między Klientem a tym producentem. Klient akceptuje fakt, że dla ważności gwarancji producent może wymagać dodatkowych czynności np. rejestracji elementów instalacji na portalu internetowym danego producenta.

10. Wszelkie prace ingerujące w zamontowaną Instalację Fotowoltaiczną i jej funkcjonowanie, podjęte przez Klienta lub na zlecenie Klienta, a z pominięciem EDEI, skutkują utratą gwarancji na Instalację Fotowoltaiczną.

11. Skorzystanie przez Klienta bezpośrednio z gwarancji udzielonej przez danego producenta Instalacji Fotowoltaicznej w okresie obowiązywania gwarancji udzielonej przez EDEĘ i z pominięciem EDEI, powoduje utratę wszystkich gwarancji udzielonych przez EDEĘ.

22. Gwarancja wydajności instalacji fotowoltaicznej.

1. EDEA udziela gwarancji wydajności wyłącznie w zakresie i na zasadach opisanych w niniejszym akapicie.

2. Zakres i zasady gwarancji wydajności udzielonej bezpośrednio przez producenta zawarte zostały w dostarczonych przez producenta kartach katalogowych komponentów Instalacji Fotowoltaicznej i opisach dotyczących produkcji i uzysków. Należy pamiętać, że takie gwarancje mogą wymagać od Klienta rejestracji Instalacji Fotowoltaicznej zgodnie z procedurami producenta.

3. Klient jest odpowiedzialny za zawiadomienie EDEI na wskazane w niniejszych Warunkach adresy (korespondencyjny lub e-mail) o wszelkich nieprawidłowościach w wydajności Instalacji Fotowoltaicznej oraz za dołożenie wszelkich starań w celu zminimalizowania ewentualnych skutków spadku wydajności. Zawiadomienie powinno nastąpić w ciągu 7 dni od dnia ujawnienia się spadku wydajności i powinno zawierać szczegółowy opis wraz z datą ujawnienia się spadku wydajności.

4. EDEA gwarantuje, że Instalacja Fotowoltaiczna posiada szacunkową nominalną moc wyjściową systemu prądu stałego wskazaną w Umowie, jednak w żadnym stopniu nie udziela gwarancji na produkcję energii na określonym poziomie, chyba że Umowa stanowi inaczej.

5. Szacunkowa produkcja energii podana przez EDEĘ opiera się na mocy systemu
i dostępnych bazach danych dotyczących nasłonecznienia, danych klimatycznych
i szczegółowych informacji o miejscu Instalacji. Klient ma świadomość, że rzeczywista produkcja energii jest zmienna w czasie i mogą na nią wpływać czynniki, na które EDEA nie ma wpływu, np. lokalne wahania pogody, zacienienie przez drzewa, sąsiednie budynki lub elementy konstrukcyjne lub przerwy w dostawie prądu. Szacunkowa produkcja energii podana przez EDEĘ nie uwzględnia żadnego zacienienia spowodowanego elementami budynku, pobliskimi budynkami, zadrzewieniem itp.

6. Klient akceptuje fakt, że wszystkie komponenty Instalacji Fotowoltaicznej są podatne na zużycie, co z czasem może skutkować zmniejszeniem wydajności energetycznej Instalacji Fotowoltaicznej i produkcji energii. Należy spodziewać się zmniejszenia produkcji energii spowodowanego normalnym zużyciem lub zużyciem wynikającym z danych dotyczących maksymalnego zużycia podanych przez producenta. Takie zmniejszenie produkcji energii jest zjawiskiem typowym i jako takie nie jest objęte gwarancją.

23. Upływ okresów gwarancji udzielonych przez EDEĘ

Po upływie okresów gwarancji udzielonych przez EDEĘ na Instalację Fotowoltaiczną lub montaż, Klient, który chce skorzystać z gwarancji może bezpośrednio kontaktować się z producentem danego elementu Instalacji Fotowoltaicznej (pod warunkiem, że gwarancja jeszcze obowiązuje) lub skorzystać z pomocy EDEI (usługi odpłatne).

24. Utrata gwarancji

Warunkiem skorzystania przez Klienta z gwarancji udzielanej na Instalację Fotowoltaiczną jest korzystanie z niej zgodnie z instrukcjami przekazanymi przez producenta oraz z zachowaniem standardów staranności wymaganej od osoby ostrożnej. W związku z tym Klient jest zobowiązany do zwracania uwagi na wszelkie komunikaty o błędach i do postępowania zgodnie z zaleceniami. W ramach zaleceń Klient może być zobowiązany do wyłączenia danego komponentu, jeżeli stanowi to wymóg producenta lub jeżeli zostało to zalecone przez EDEĘ lub Otovo lub Ekipę Montażową. Wszelkie uszkodzenia Instalacji Fotowoltaicznej, jak również w jej otoczeniu, wynikające z niewłaściwego użytkowania, zaniedbania lub braku niezbędnej konserwacji, nie są objęte gwarancją.

Szkoda w mieniu klienta i odszkodowania

25. Uszkodzenia mienia klienta

1. EDEA zobowiązuje się w imieniu własnym i Otovo (w tym Ekipy Montażowej) do należytej dbałości o mienie Klienta podczas montażu Instalacji Fotowoltaicznej.

2. Klient przyjmuje do wiadomości, że w związku ze specyfiką montażu na dachu, mogą wystąpić niewielkie oddziaływania normalnych prac montażowych na mienie Klienta np. pęknięcia dachówek, wgniecenia lub rysy w pokryciach dachowych, otworów na kratownice wynikających z użycia gwoździ lub wkrętów. Klient oświadcza, że znajduje się w posiadaniu zapasowych dachówek. Przed zawarciem Umowy Klient powinien poinformować EDEĘ lub Ekipę Montażową, jeśli nie posiada zapasowych dachówek.

26. Naprawa mienia klienta

1. EDEA ponosi odpowiedzialność za normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego wynikła szkoda, podejmowane w ramach prac przeprowadzanych przez Ekipę Montażową w mieniu Klienta w związku z Umową.

2. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek szkód w mieniu Klienta, o których mowa w punkcie poprzedzającym, Klient jest zobowiązany zgłosić je w treści Protokołu. Jeżeli szkoda stwierdzona zostanie po zakończeniu montażu, wówczas Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować o niej EDEĘ lub Ekipę Montażową.

3. EDEA zobowiązuje się przyjąć zgłoszenie o szkodzie w ciągu 2 dni roboczych.

4. EDEA zobowiązuje się do naprawy szkody powstałej podczas montażu tak szybko, jak to możliwe i w stosownym terminie od powiadomienia EDEI przez Klienta.

5. Naprawa szkody objęta jest ubezpieczeniem cywilnym EDEI lub Ekipy Montażowej. Mając na względzie konieczność przeprowadzenia przez ubezpieczyciela oceny rozmiaru szkody i wysokości odszkodowania, Klient zobowiązuje się nie podejmować żadnych czynności, które mogłyby wpłynąć na tę ocenę; w szczególności zaś Klient zobowiązuje się nie podejmować samodzielnych napraw uszkodzeń ani nie zlecać takich napraw podmiotowi trzeciemu.

6. Wystąpienie szkody, o której mowa w punkcie 26.1. nie wpływa na zobowiązania Stron wynikające z Umowy, w tym w szczególności pozostaje bez wpływu na obowiązek Klienta do zapłaty kolejnych Rat Miesięcznych. Roszczenia Klienta powstałe w związku z wystąpieniem szkody mogą zostać rozpoznane w odrębnym postępowaniu i nie mają związku z wykonaniem samej Umowy.

27. Wyłączenie odpowiedzialności

1. Klient oświadcza, że Instalacja Fotowoltaiczna nie jest podstawowym źródłem energii elektrycznej Klienta.

2. EDEA nie ponosi odpowiedzialności za szkodę w produkcji energii powstałą z przyczyn nieleżących po stronie EDEI, w tym w szczególności usterek w sieci energetycznej spowodowanych przerwami w dostawie prądu.

3. Klient ma świadomość, że w przypadku przerwy w dostawie prądu Instalacja Fotowoltaiczna zostanie wyłączona.

4. Wszelkie prace wykonywane przy Instalacji Fotowoltaicznej powinny być wykonywane przez upoważniony personel. EDEA nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane bezpośrednio lub pośrednio w wyniku napraw i konserwacji wykonanych przez nieupoważniony personel. Wszelkie zmiany w Instalacji Fotowoltaicznej, ich konfiguracji technicznej (w tym ułożeniu), niewykonane przez EDEĘ lub Ekipę Montażową, skutkują utratą praw z gwarancji.

5. EDEA nie ponosi odpowiedzialności za szkodę w Instalacji Fotowoltaicznej wywołaną bezpośrednio lub pośrednio działaniem czynników zewnętrznych, za które EDEA nie odpowiada, w tym za szkody wywołane przez niekorzystne warunki pogodowe, w szczególności zamiecie, huragany, burze, pożary lub powodzie.

6. EDEA nie ponosi odpowiedzialności za szkodę w produkcji energii powstałą na skutek nieuprawnionej zmiany umiejscowienia Instalacji Fotowoltaicznej, używania Instalacji Fotowoltaicznej niezgodnie z przeznaczeniem, niezastosowaniem się do uwag EDEI lub producentów elementów Instalacji Fotowoltaicznej czy działaniem zwierząt.

7. EDEA nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w montażu Instalacji, jeżeli opóźnienie zostało wywołane wystąpieniem siły wyższej lub wystąpieniem innych zdarzeń wynikających z przyczyn nieleżących po stronie EDEI. Przez siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie nagłe, zewnętrzne, któremu nie można było zapobiec i którego nie można było przewidzieć w chwili zawierania Umowy, w szczególności niekorzystne warunki pogodowe (w tym zamiecie, huragany, burze, pożary lub powodzie), epidemię, atak terrorystyczny, klęski żywiołowe i opóźnienia w globalnych łańcuchach dostaw elementów Instalacji Fotowoltaicznych zamówionych przez EDEĘ lub Ekipę Montażową. W razie wystąpienia opóźnienia spowodowanego siłą wyższą, Strony ustalą nowy termin montażu, chyba że Warunki stanowią inaczej.

Sprzedaż nieruchomości

28. Sprzedaż nieruchomości

1. W przypadku zamiaru sprzedaży Nieruchomości Klient może zdecydować o skorzystaniu z Opcji Wcześniejszego Wykupu na zasadach opisanych w punkcie 31 lub o rozwiązaniu Umowy bez skorzystania z Opcji Wcześniejszego Wykupu opisanych w punkcie 36 lub o przeniesieniu praw i obowiązków z Umowy na nabywcę Nieruchomości.

2. Aby przeniesienie praw i obowiązków z Umowy było możliwe, nabywca Nieruchomości jest zobowiązany spełniać łącznie następujące warunki:

2.1 być konsumentem,

2.2 pozytywnie przejść weryfikację wiarygodności finansowej przeprowadzonej przez EDEĘ,

2.3 wyrazić zgodę na wstąpienie w prawa i obowiązki wynikające z Umowy,

3. Przeniesienie praw i obowiązków z Umowy uzależnione jest od uprzedniej zgody wyrażonej przez EDEĘ w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

Własność instalacji fotowoltaicznej i opcja wykupu

29. Własność instalacji fotowoltaicznej

1. Instalacja Fotowoltaiczna stanowi własność EDEI przez cały czas obowiązywania Umowy.

2. Bez pisemnej zgody EDEI Klient nie może – w całości ani w części – przenieść, sprzedać lub oddać do używania osobie trzeciej Instalacji Fotowoltaicznej.

3. Instalacja Fotowoltaiczna nie może być przedmiotem jakichkolwiek obciążeń ani zastawów dokonanych w związku z zobowiązaniami zaciągniętymi przez Klienta lub osoby trzecie.

30. Opcja wykupu

1. Klientowi przysługuje prawo wykupu Instalacji Fotowoltaicznej w Dacie Końcowej („Opcja Wykupu”).

2. Warunkiem skorzystania przez Klienta z Opcji Wykupu jest prawidłowe wykonywanie przez Klienta postanowień Umowy, w tym regularne uiszczanie Rat Miesięcznych.

3. Klient wykonuje Opcję Wykupu poprzez złożenie pisemnego oświadczenia o skorzystaniu z Opcji Wykupu i przesłanie go przesyłką rejestrowaną na adres korespondencyjny EDEI na co najmniej 30 dni przed Datą Końcową.

4. Po otrzymaniu przez EDEĘ oświadczenia Klienta o skorzystaniu przez niego z Opcji Wykupu, EDEA informuje Klienta o wysokości ceny Instalacji Fotowoltaicznej, która każdorazowo odpowiadać będzie wartości rezydualnej Instalacji Fotowoltaicznej,.

5. Własność Instalacji Fotowoltaicznej przechodzi na Klienta z momentem uiszczenia ceny przez Klienta. Za moment zapłaty ceny uznaje się moment uznania rachunku bankowego EDEI.

6. Po uiszczeniu ceny Instalacji Fotowoltaicznej przez Klienta EDEA wystawi Klientowi fakturę potwierdzającą zapłatę ceny przez Klienta i przejście własności Instalacji Fotowoltaicznej na Klienta.

7. Jeżeli pomimo nadejścia Daty Końcowej Klient nie skorzystał z Opcji Wykupu, Klient jest zobowiązany do zwrotu Instalacji Fotowoltaicznej. Koszt zwrotu Instalacji Fotowoltaicznej ponosi Klient. W przypadku zlecenia usługi demontażu Instalacji Fotowoltaicznej bezpośrednio EDEI, Klient będzie zobowiązany do uiszczenia Opłaty Demontażowej.

31. Opcja wcześniejszego wykupu

1. Klientowi przysługuje prawo wykupu Instalacji Fotowoltaicznej w każdym czasie w trakcie obowiązywania Umowy („Opcja Wcześniejszego Wykupu”).

2. Warunkiem skorzystania przez Klienta z Opcji Wcześniejszego Wykupu jest prawidłowe wykonywanie przez Klienta postanowień Umowy, w tym regularne uiszczanie Rat Miesięcznych.

3. Klient wykonuje Opcję Wcześniejszego Wykupu poprzez złożenie EDEI pisemnego oświadczenia o skorzystaniu z Opcji Wcześniejszego Wykupu i przesłanie go przesyłką rejestrowaną na adres korespondencyjny EDEI.

4. Po otrzymaniu przez EDEĘ oświadczenia Klienta o skorzystaniu przez niego z Opcji Wcześniejszego Wykupu, EDEA informuje Klienta o wysokości ceny Instalacji Fotowoltaicznej, która każdorazowo: w ciągu 12 pierwszych miesięcy obowiązywania Umowy odpowiada będzie pozostałej Wartości Rezydualnej Instalacji Fotowoltaicznej, a po tym okresie odpowiada 115% Wartości Rezydualnej Instalacji Fotowoltaicznej, w co wliczona jest opłata manipulacyjna stanowiąca koszt wcześniejszego zakończenia Umowy.

5. Własność Instalacji Fotowoltaicznej przechodzi na Klienta z momentem uiszczenia ceny przez Klienta. Za moment zapłaty ceny uznaje się moment uznania rachunku bankowego EDEI.

6. Po uiszczeniu ceny Instalacji Fotowoltaicznej przez Klienta EDEA wystawi Klientowi fakturę potwierdzającą zapłatę ceny przez Klienta i przejście własności Instalacji Fotowoltaicznej na Klienta.

Płatności

32. Weryfikacja zdolności kredytowej klienta

1. Przy podpisaniu Umowy, a przed dokonaniem montażu Instalacji Fotowoltaicznej EDEA dokona weryfikacji wiarygodności finansowej Klienta poprzez sprawdzenie Klienta w biurze informacji gospodarczej, na co Klient wyraża zgodę w formie pisemnej w drodze odrębnego oświadczenia.

2. W przypadku, gdy w wyniku kontroli ujawnione zostanie, że wiarygodność finansowa Klienta jest niska, a w szczególności, że posiadane przez niego środki finansowe nie dają gwarancji terminowej zapłaty Rat Miesięcznych, EDEI przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 30 dni od poinformowania Klienta o zakończeniu weryfikacji. Prawo to wykonuje się na zasadach określonych w niniejszych Warunkach.

33. Płatność wynagrodzenia

1. Płatność Wynagrodzenia następuje w Ratach Miesięcznych.

2. Rata Miesięczna wskazana przez EDEĘ w Warunkach Szczegółowych stanowi całkowitą miesięczną opłatę za Korzystanie.

3. Zapłata będzie następowała na podstawie faktury wystawionej przez EDEĘ z trzydniowym terminem płatności Raty Miesięcznej. Faktury będą dostarczane Klientowi w formie elektronicznej na wskazany przez Klienta adres e-mail.

4. W przypadku, gdy Klient dopuści się zwłoki z zapłatą co najmniej jednej Raty Miesięcznej, EDEA wyznaczy mu na piśmie odpowiedni termin dodatkowy do zapłacenia zaległości z zagrożeniem, że w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym, zgodnie z punktem 38.

5. W przypadku nieuiszczenia przez Klienta Raty Miesięcznej w terminie wskazanym w punkcie 33.3 do wysokości zaległej Raty Miesięcznej mogą zostać doliczone odsetki za opóźnienie w wysokości odsetek maksymalnych.

6. Faktury obejmujące kolejne Raty Miesięczne wystawiane będą począwszy od dnia Dostawy Instalacji Fotowoltaicznej.

Rozwiązanie umowy

34. Odstąpienie umowy przez klienta

1. Klient może, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów, odstąpić od Umowy w terminie 14 dni, licząc od Daty Umowy (konsumenckie prawo odstąpienia od umowy).

2. Klient składa oświadczenie o odstąpieniu od Umowy przy użyciu formularza dostępnego na stronie internetowej https://www.otovo.pl/a/odstapienieedea/ lub sporządzonego samodzielnie przez Klienta.

3. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Klient może przesłać:

3.1 listem poleconym na adres korespondencyjny: EDEA Polska sp. z o.o., ul. Tytusa Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa,

3.2 poprzez konto klienta Otovo po zalogowaniu się na stronie https://my.otovo.com/pl-pl/login

przy czym do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed upływem terminu do odstąpienia

4. Na wyraźne, pisemne żądanie Klienta dostawa lub montaż Instalacji Fotowoltaicznej mogą rozpocząć się przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie od Umowy. W takim przypadku Klient wyraża zgodę na utratę prawa do odstąpienia od Umowy.

5. Począwszy od dnia rozpoczęcia montażu Instalacji Fotowoltaicznej, Klient może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy wyłącznie wówczas, gdy przewiduje to Umowa lub powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

6. EDEA jest uprawniona do obciążenia Klienta kosztami prac, które zostały wykonane na rzecz Klienta przed złożeniem przez niego oświadczenia o odstąpieniu, w tym w szczególności kosztami przygotowania projektu instalacji, kosztami montażu (jeżeli został przeprowadzony w części lub w całości) lub kosztami wizyty EDEI lub Ekipy Montażowej na terenie Nieruchomości.

35. Śmierć Klienta

1. Z zastrzeżeniem poniższych postanowień, w przypadku śmierci Klienta i równoczesnym braku innych osób zobowiązanych postanowieniami Umowy, Umowa wygasa.

2. Spadkobierca Klienta, będący osobą fizyczną, może jednak:

2.1 wstąpić w prawa i obowiązki Klienta wynikające z Umowy i kontynuować Umowę na warunkach w niej opisanych (z zastrzeżeniem punktu 36.4) albo

2.2 zakupić Instalację Fotowoltaiczną za cenę równą pozostałej Wartości Rezydualnej Instalacji Fotowoltaicznej.

3. O skorzystaniu z uprawnień, o których mowa w powyższym punkcie spadkobierca Klienta informuje EDEĘ w terminie 30 dni od dnia śmierci Klienta w formie oświadczenia przesłanego za pomocą formularza kontaktowego na stronie https://my.otovo.com/pl-pl. Po bezskutecznym upływie tego terminu Umowa wygasa.

4. Warunkiem wstąpienia przez Klienta w prawa i obowiązki Klienta wynikające z Umowy jest pozytywny wynik weryfikacji zdolności finansowej spadkobiercy Klienta przeprowadzonej przez EDEĘ po otrzymaniu przez nią oświadczenia o wstąpieniu w prawa i obowiązki Klienta wynikające z Umowy. Weryfikacja zdolności finansowej odbywa się na zasadach analogicznych do opisanych w punkcie 33.1.

5. W przypadku negatywnego wyniku weryfikacji zdolności finansowej spadkobiercy Klienta, spadkobierca może – w terminie 7 dni od otrzymania informacji o negatywnym wyniku tej weryfikacji – zakupić Instalację Fotowoltaiczną za cenę równą pozostałej Wartości Rezydualnej. Po bezskutecznym upływie tego terminu Umowa wygasa.

6. W przypadku wygaśnięcia Umowy EDEA jest uprawniona do żądania od spadkobiercy Klienta natychmiastowej zapłaty wszystkich przewidzianych w Umowie, a dotychczas niezapłaconych Rat Miesięcznych, pomniejszonych o korzyści, jakie EDEA uzyskała wskutek ich zapłaty przed umówionym terminem i rozwiązania Umowy

36. Rozwiązanie Umowy na mocy porozumienia stron

Rozwiązanie Umowy bez skorzystania przez Klienta z Opcji Wcześniejszego Wykupu jest możliwe w drodze porozumienia Stron, w ramach którego Strony uzgodnią sposób rozliczenia Umowy związany z jej wcześniejszym rozwiązaniem, uwzględniający, między innymi, sposób i termin zapłaty przez Klienta wszystkich zaległych oraz przyszłych Rat Miesięcznych oraz sposób i termin zwrotu Instalacji Fotowoltaicznej przez Klienta.

37. Odstąpienie od Umowy przez EDEĘ

1. EDEI przysługuje prawo odstąpienia od Umowy, jeżeli:

1.1 w terminie 30 dni od Daty Umowy Klient nie dostarczył EDEI informacji niezbędnych do wykonania planu montażu Instalacji Fotowoltaicznej;

1.2 montaż Instalacji Fotowoltaicznej nie może zostać dokonany z uwagi na opóźnienia leżące po stronie Klienta lub po stronie podmiotów trzecich, za które Klient odpowiada, w tym w szczególności, gdy Nieruchomość nie jest ukończona lub gdy do Nieruchomości nie została doprowadzona sieć energetyczna.

2. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy z przyczyn wskazanych w powyższym punkcie może zostać złożone w terminie 30 dni od dnia, w którym EDEA dowiedziała się o wystąpieniu zdarzenia, ale nie później niż w terminie 90 dni od podpisania Umowy.

3. Powyższe postanowienia nie wyłączają prawa odstąpienia przysługującego EDEI w innych przypadkach opisanych w Umowie.

4. EDEA składa oświadczenie o odstąpieniu, przesyłając je na adres poczty elektronicznej lub adres korespondencyjny podane przez Klienta przy zawarciu Umowy.

5. EDEA jest uprawniona do obciążenia Klienta kosztami prac, które zostały wykonane na rzecz Klienta przed złożeniem przez EDEĘ oświadczenia o odstąpieniu, w tym w szczególności kosztami przygotowania projektu Instalacji Fotowoltaicznej, kosztami montażu (jeżeli został przeprowadzony w części lub w całości) lub kosztami wizyty EDEI lub Ekipy Montażowej na terenie Nieruchomości.

38. Wypowiedzenie Umowy przez EDEĘ

38.1 W przypadku stwierdzenia przez EDEĘ naruszenia postanowień Umowy przez Klienta, EDEI przysługuje prawo wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym, z tym zastrzeżeniem, że przed złożeniem oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy EDEA jest zobowiązana wyznaczyć Klientowi na piśmie odpowiedni termin dodatkowy do zaprzestania naruszenia lub usunięcia skutków tego naruszenia.

2 Za naruszenie postanowień Umowy przez Klienta uznaje się w szczególności:

2.1 brak zapłaty jednej Raty Miesięcznej lub opóźnienie w zapłacie sześciu lub więcej Rat Miesięcznych, bez względu czy następują one po sobie, czy nie;

2.2 naruszenie zasad konserwacji lub nieprawidłowe korzystanie z Instalacji Fotowoltaicznej;

2.3 naruszenie obowiązków informacyjnych przyjętych przez Klienta;

2.4 naruszenie obowiązku posiadania umowy ubezpieczenia Nieruchomości od szkód w Instalacji Fotowoltaicznej;

2.5 utrudnianie lub uniemożliwianie montażu Instalacji Fotowoltaicznej;

2.6 utrudnianie lub uniemożliwianie EDEI dostępu do Nieruchomości w celu przeprowadzenia zaplanowanych prac konserwacyjnych i naprawczych Instalacji Fotowoltaicznej;

2.7 przeniesienie, sprzedaż, oddanie do używania osobie trzeciej – w całości lub w części – Instalacji Fotowoltaicznej bez uprzedniej pisemnej zgody EDEI.

3. W przypadku wypowiedzenia Umowy przez EDEĘ wynikających z naruszenia postanowień Umowy przez Klienta, EDEI przysługuje prawo żądania od Klienta natychmiastowej zapłaty wszystkich przewidzianych w Umowie, a dotychczas niezapłaconych Rat Miesięcznych, pomniejszonych o korzyści, jakie EDEA uzyskała wskutek ich zapłaty przed umówionym terminem i rozwiązania Umowy.

Postanowienia końcowe

39. Ochrona danych osobowych

1. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych Klienta przez EDEĘ, w tym zakres i cel przetwarzania, jak również okres przechowywania danych zostały zawarte w załączniku nr 1 do niniejszych Warunków. Są one także dostępne w Internecie pod adresem: https://www.otovo.pl/legal/privacy/

2. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych Klienta przez EDEĘ, w tym zakres i cel przetwarzania, jak również okres przechowywania danych Klient może uzyskać w każdej chwili, kontaktując się z EDEĄ drogą mailową na adres: privacy@otovo.com

40. Dane kontaktowe

1. Klient może kontaktować się z EDEĄ w następujący sposób:

1.1 w sprawach związanych z zakupioną Instalacją Fotowoltaiczną – wysyłając e-mail na adres: https://my.otovo.com/pl-pl

1.2 w sprawach serwisowych – wysyłając zgłoszenie za pomocą formularza na stronie https://my.otovo.com/pl-pl

2. EDEA może kontaktować się z Klientem w następujący sposób:

2.1 listownie – na adres wskazany w nagłówku Umowy;

2.2 telefonicznie – na numer telefonu ;

2.3 elektronicznie – wysyłając e-mail

41. Postanowienia końcowe

1. Umowa stanowi całość porozumienia pomiędzy Stronami co do przedmiotu Umowy i zastępuje wszelkie wcześniejsze umowy, ustne i pisemne oświadczenia woli oraz inne ustalenia (wiążące lub niewiążące) poczynione przez Strony w odniesieniu do Umowy.

2. Nagłówki zawarte w Umowie zostały zamieszczone wyłącznie dla ułatwienia i nie mają wpływu na interpretację Umowy.

3. Nieważność któregokolwiek z postanowień Umowy lub załączników do Umowy nie powoduje nieważności pozostałej części Umowy. W przypadku uznania niektórych postanowień Umowy lub jej załączników za nieważne, Strony będą dążyć do zastąpienia postanowień nieważnych, ważnymi i wykonalnymi postanowieniami o takim samym skutku prawnym lub gospodarczym.

4. W sprawach nieuregulowanych w Umowie zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa polskiego.

5. Spory między Klientem a EDEĄ powstałe w związku z Umową mogą być rozstrzygane przez Strony polubownie. Jeżeli polubowny sposób rozstrzygnięcia sporu okaże się niemożliwy, każda ze Stron może wnieść spór do właściwego sądu powszechnego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania Klienta.