Ogólne warunki umowy

OGÓLNE WARUNKI UMÓW SPRZEDAŻY I MONTAŻU INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ/MAGAZYNU ENERGII/ŁADOWARKI SAMOCHODOWEJ ZAWIERANYCH PRZEZ OTOVO SP. Z O.O.

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1 Ogólne warunki umów mają zastosowanie do umów sprzedaży i montażu Instalacji zawieranych przez Otovo spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z Klientami będącymi osobami fizycznymi.

1.2 Pojęciom używanym w niniejszych ogólnych warunkach umów nadaje się znaczenie zgodne z następującymi definicjami:

1.2.1. „Instalacja” oznacza instalację fotowoltaiczną i/lub magazyn energii i/lub ładowarkę samochodową;

1.2.2. „Klient” oznacza osobę fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, która zawarła z Otovo umowę sprzedaży i montażu Instalacji;

1.2.3. „Nieruchomość” oznacza nieruchomość, na terenie której ma nastąpić montaż Instalacji;

1.2.4.„Otovo” oznacza Otovo spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością;

1.2.5. „OWU” oznacza ogólne warunki umów sprzedaży i montażu Instalacji zawieranych pomiędzy Otovo a Klientem;

1.2.6. „Protokół” oznacza dokument, o którym mowa w ustępie 6.4 OWU;

1.2.7. „Strony” oznacza łącznie Klienta oraz Otovo;

1.2.8. „Umowa” oznacza umowę sprzedaży i montażu Instalacji zawartą pomiędzy Otovo a Klientem.

2. OŚWIADCZENIA STRON

2.1. Klient oświadcza, że:

2.1.1. jest właścicielem lub współwłaścicielem Nieruchomości, względnie, że przysługuje mu inny tytuł prawny do Nieruchomości uprawniający go do zawarcia Umowy;

2.1.2. nie istnieją przeszkody faktyczne, które uniemożliwiają zawarcie lub wykonanie Umowy, a Nieruchomość spełnia warunki techniczne, o których mowa w ustępie 5 OWU lub będzie je spełniać w momencie przystąpienia do montażu Instalacji;

2.1.3. nie istnieją przeszkody prawne, które uniemożliwiają zawarcie lub wykonanie Umowy, a wszelkie ewentualne zgody wymagane do przeprowadzenia montażu Instalacji (w tym zgody konserwatora zabytków - jeśli dotyczy) zostały przez Klienta pozyskane lub będą pozyskane w momencie przystąpienia do montażu Instalacji;

2.1.4. powierzchnia użytkowa Nieruchomości nie przekracza 300 m2, w związku z czym stawka podatku VAT ustalona na podstawie art. 41 ust. 12b pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług wynosi 8%. Równocześnie Klient ma świadomość, że gdyby powierzchnia użytkowa Nieruchomości przekroczyła 300 m2, wówczas wynagrodzenie Otovo proporcjonalnie odpowiadające nadwyżce powierzchni powyżej 300 m2 podlega opodatkowaniu stawką 23%, co ma wpływ na wysokość wynagrodzenia;

2.1.5. montaż Instalacji może zostać przeprowadzony zgodnie z warunkami, o których mowa w ustępie 5 OWU.

2.2. Otovo oświadcza, że:

2.2.1. Instalacja jest nowa i bez wad, a nadto, że została wyprodukowana zgodnie z obowiązującymi normami, co potwierdza dołączona do niej dokumentacja i certyfikaty;

2.2.2. posiada wiedzę i doświadczenie umożliwiające wykonanie Umowy.

3. ZOBOWIĄZANIA STRON

3.1. Klient zobowiązuje się do:

3.1.1. udostępnienia Nieruchomości w celu montażu Instalacji oraz zapewnieniu możliwości jego przeprowadzenia (dostępu, itp.);

3.1.2. przekazywania Otovo wiarygodnych informacji dotyczących Nieruchomości i mających znaczenie dla przeprowadzenia montażu i złożenia wniosku o przyłączenie do sieci energetycznej, w tym informacji dotyczących: mocy przyłączeniowej, numeru PPE (punkt poboru energii elektrycznej), numeru licznika;

3.1.3. zapłaty wynagrodzenia zgodnie z harmonogramem wskazanym w Umowie;

3.1.4. dokonania odbioru końcowego Instalacji;

3.1.5. bieżącej współpracy z Otovo.

3.2. Otovo zobowiązuje się do wykonania Umowy z zachowaniem należytej staranności i uwzględnieniem obowiązujących przepisów, norm technicznych i standardów rynkowych właściwych przedmiotowi Umowy, w tym do:

3.2.1. zaprojektowania montażu Instalacji;

3.2.2. wykonania projektu technicznego przeciwpożarowego (o ile jest on wymagany dla projektu Instalacji);

3.2.3. przeniesienia własności Instalacji na Klienta;

3.2.4. przeprowadzenia montażu Instalacji na Nieruchomości;

3.2.5. wydania dokumentów gwarancyjnych producentów Instalacji lub jej poszczególnych elementów, a ponadto także innych dokumentów dotyczących użytkowania Instalacji, jeżeli Otovo je posiada;

3.2.6. złożenia wniosku o przyłączenie do sieci energetycznej w oparciu o pełnomocnictwo udzielone przez Klienta;

3.2.7. podłączenia Instalacji do Internetu oraz konfiguracji Instalacji (z zastrzeżeniem ustępu 5.3. OWU);

3.2.8. udzielenia wsparcia w pozyskaniu finansowania zewnętrznego oraz wsparcia w pozyskaniu dofinansowania;

3.2.9. bieżącej współpracy z Klientem.

3.3 Klient wyraża nieodpłatną i nieodwołalną zgodę na dokonanie przez Otovo dokumentacji fotograficznej Instalacji, w tym przebiegu montażu Instalacji, a następnie wykorzystanie tej dokumentacji na cele informacyjne i marketingowe Otovo realizowane w dowolnej formie. Otovo zobowiązuje się, że nie będzie możliwa przez osoby trzecie identyfikacja adresu nieruchomości, na której zrealizowana jest Instalacja w ramach korzystania z dokumentacji fotograficznej Instalacji, o której mowa w zdaniu poprzednim. Powyższa zgoda zostaje udzielona bez ograniczeń terytorialnych i czasowych.

4. UBEZPIECZENIE INSTALACJI

Otovo rekomenduje wykupienie przez Klienta ubezpieczenia obejmującego szkody mogące zostać wyrządzone w Instalacji, a wywołane działaniem lub zaniechaniem osób trzecich jak również siłami przyrody lub innymi czynnikami, za które Otovo nie odpowiada, a na które Klient nie ma wpływu. Wykupienie ubezpieczenia nie jest wymogiem umownym i stanowi wyłącznie rekomendację opartą na praktyce zawodowej Otovo.

5. WARUNKI TECHNICZNE MONTAŻU

5.1 Klient ma świadomość, że montaż Instalacji jest możliwy przy zachowaniu następujących warunków:

5.1.1. Nieruchomość jest ukończona i udostępniona Otovo do przeprowadzenia montażu w uzgodnionym terminie, a jej stan techniczny pozwala na bezpieczny montaż Instalacji;

5.1.2. W przypadku montażu Instalacji na gruncie lub montażu ładowarki samochodowej wykonanie przekopu oraz doprowadzenie kabli leży po stronie Klienta i nie jest wliczone w cenę wynagrodzenia, o którym mowa w ustępie 2 umowy, chyba że postanowiono inaczej;

5.1.3. Nieruchomość posiada moc przyłączeniową umożliwiającą montaż Instalacji;

5.1.4. instalacja elektryczna na terenie Nieruchomości jest sprawna, bezpieczna i zgodna z obowiązującymi przepisami i normami technicznymi;

5.1.5. pomieszczenie, w którym mają zostać zamontowane elementy Instalacji, jest odpowiednie i zgodne z wymogami dotyczącymi wentylacji czy ochrony przeciwpożarowej;

5.1.6. na terenie Nieruchomości nie istnieją przeszkody uniemożliwiające lub ograniczające dostęp do miejsca montażu Instalacji;

5.1.7. Otovo uzyskało od Klienta dostęp do sprawnej instalacji elektrycznej przez czas przeprowadzenia montażu.

5.2. Plan montażu Instalacji jest przygotowywany samodzielnie przez Otovo przy uwzględnieniu praktyki rynkowej, możliwości technicznych czy względów bezpieczeństwa. Wstępny plan montażu Instalacji jest przygotowywany wyłącznie w oparciu o informacje dotyczące Nieruchomości przedstawione przez Klienta.

5.3. Celem podłączenia Instalacji do Internetu, Klient, w dniu montażu Instalacji, zapewni stabilne połączenie internetowe oraz udostępni Otovo dostęp do tego połączenia. W przypadku, gdy połączenie internetowe nie jest zapewnione lub jakość sygnału nie jest wystarczająca, za podłączenie Instalacji do Internetu odpowiedzialny jest sam Klient. Otovo może udzielić Klientowi bezpłatnego wsparcia w podłączeniu Instalacji do Internetu poprzez udzielenie wskazówek drogą komunikacji zdalnej. W przypadku konieczności przeprowadzenia stacjonarnej wizyty na terenie Nieruchomości w celu podłączenia Instalacji do Internetu, wizyta taka jest odpłatna, a jej koszt wynosi 600 PLN brutto.

6. MONTAŻ INSTALACJI

6.1. Otovo zobowiązuje się do wydania Klientowi Instalacji i przeprowadzenia montażu Instalacji na Nieruchomości zgodnie z najlepszą wiedzą techniczną i standardami rynkowymi, przy czym montaż zostanie przeprowadzony w terminie nie późniejszym niż 90 dni od zapłaty pierwszej części płatności zgodnie z Umową, a szczegółowa data montażu zostanie uzgodniona z Klientem telefonicznie lub mailowo. Otovo dołoży starań, by termin przeprowadzenia montażu Instalacji był jak najkrótszy, przy czym przewidywany termin montażu Instalacji wynosi około 30 dni, licząc od dnia zapłaty pierwszej części płatności zgodnie z Umową. Jeżeli dochowanie tego terminu nie będzie możliwe, wówczas Otovo poinformuje Klienta o występujących opóźnieniach i ich przyczynach. Otovo zobowiązuje się, że termin montażu nie przekroczy terminu wskazanego w Umowie.

6.2. W celu ustalenia dokładnego terminu montażu Otovo skontaktuje się z Klientem pod numerem telefonu podanym przez Klienta przy zawarciu Umowy i zaproponuje Klientowi co najmniej dwa terminy, mieszczące się w terminie wskazanym w Umowie, w których może zostać przeprowadzony montaż.

6.3. Poszczególne elementy Instalacji mogą zostać dostarczone do Klienta przed dniem rozpoczęcia montażu Instalacji. W takim przypadku Klient jest odpowiedzialny za ich przechowanie.

6.4. Bezpośrednio po zakończeniu montażu Instalacji i weryfikacji sprawności poszczególnych jej elementów, Strony dokonają odbioru Instalacji, co zostanie potwierdzone podpisaniem przez Strony Protokołu.

6.5. W przypadku stwierdzenia przez Klienta jakichkolwiek wad Instalacji lub uszkodzeń na terenie Nieruchomości wynikających z przeprowadzonego montażu, Klient jest zobowiązany do ich precyzyjnego opisania w treści Protokołu.

6.6. Wady Instalacji lub uszkodzenia wynikające z przeprowadzonego montażu, które nie zostały wymienione w Protokole, nie będą uwzględniane przez Otovo. Nie dotyczy to wad lub uszkodzeń, które nie były widoczne lub których na dzień podpisania Protokołu nie można było wykryć; w takim przypadku wady lub uszkodzenia powinny zostać zgłoszone przez Klienta niezwłocznie.

6.7. W przypadku, gdy Klient w sposób nieuzasadniony odmawia podpisania Protokołu, Otovo jest uprawnione do sporządzenia Protokołu jednostronnie, czyniąc w treści Protokołu stosowną wzmiankę.

6.8. W terminie 7 dni od dnia zakończenia montażu Otovo przekaże Klientowi kompletną dokumentację Instalacji, taki jak: instrukcja obsługi, karty gwarancyjne wydane przez producentów elementów Instalacji. Dokumentacja zostanie dostarczona w formie elektronicznej na adres mailowy wskazany przez Klienta przy zawieraniu Umowy.

6.9. Otovo nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie wynikające z przeprowadzenia montażu Instalacji po terminie wskazanym w Umowie, jeżeli:

6.9.1. żaden z zaproponowanych przez Otovo terminów montażu nie zostanie zaakceptowany przez Klienta i konieczne będzie przeprowadzenie montażu po terminie wskazanym w Umowie;

6.9.2. montaż Instalacji po terminie wskazanym w Umowie odbędzie się na wyraźną prośbę Klienta dotyczącą zmiany już ustalonego terminu montażu, a zaproponowany przez Klienta termin montażu przypada po terminie wskazanym w Umowie;

6.9.3. montaż Instalacji nie mógł zostać przeprowadzony w terminie z uwagi na wystąpienie siły wyższej; przez siłę wyższą należy rozumieć zdarzenie nagłe, zewnętrzne, któremu nie można było zapobiec i którego nie można było przewidzieć w chwili zawierania Umowy, w szczególności: niekorzystne warunki pogodowe, klęski żywiołowe, epidemie, akty terroryzmu czy opóźnienia w globalnych łańcuchach dostaw elementów Instalacji.

6.10. W przypadku, o którym mowa w ustępie 6.9.3 OWU., Strony ustalą nowy, możliwie najszybszy termin montażu.

7. WYNAGRODZENIE I PŁATNOŚCI

7.1. Zapłata wynagrodzenia następuje w ratach, w terminach wskazanych w Umowie.

7.2. Własność Instalacji przechodzi na Klienta z momentem zapłaty całego wynagrodzenia, przy czym za chwilę zapłaty uznaje się datę zaksięgowania środków pieniężnych na rachunku bankowym Otovo.

7.3. Do czasu zapłaty przez Klienta pierwszej raty Otovo jest uprawnione do wstrzymania się z rozpoczęciem wykonywania Umowy.

7.4. Do czasu zapłaty przez Klienta drugiej raty Otovo jest uprawnione do wstrzymania procedury wysyłania wniosku o przyłączenie do sieci energetycznej.

7.5. W przypadku opóźnienia przez Klienta z zapłatą którejkolwiek z rat, Otovo jest uprawnione do żądania odsetek ustawowych za opóźnienie.

7.6. Zapłata przez Klienta którejkolwiek z rat wynagrodzenia nie może być uwarunkowana wykonaniem przez Otovo prac o charakterze estetycznym lub innych prac, jeżeli ich wykonanie nie ma wpływu na funkcjonowanie Instalacji.

8. ODPOWIEDZIALNOŚĆ OTOVO ORAZ GWARANCJA

8.1. Otovo zobowiązuje się do dostarczenia Klientowi Instalacji wolnej od wad. W przypadku braku zgodności Instalacji z Umową, Otovo ponosi odpowiedzialność przewidzianą w Kodeksie cywilnym oraz Ustawie o prawach konsumenta, w tym w szczególności na podstawie przepisów o rękojmi na zasadach tam opisanych.

8.2. Otovo wyłącza swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi, gdy Klientem nie jest konsument, z zastrzeżeniem art. 5564 Kodeksu cywilnego.

8.3. Bez uszczerbku dla przysługujących Klientowi środków ochrony prawnej, o których mowa w ustępie 8.1 OWU, Otovo udziela Klientowi gwarancję jakości na Instalację oraz usługi montażowe Instalacji na okres:

8.3.1. 10 lat w odniesieniu do instalacji fotowoltaicznej na całą instalację, w tym panele słoneczne, falowniki, zestawy montażowe i kable;

8.3.2. 10 lat w odniesieniu do magazynu energii;

8.3.3. 3 lat w odniesieniu do ładowarki samochodowej;

licząc od dnia sporządzenia Protokołu potwierdzającego ukończenie montażu Instalacji wraz z weryfikacją prawidłowości funkcjonowania wszystkich komponentów Instalacji.

8.4. W okresie obowiązywania udzielonej gwarancji Otovo gwarantuje, że Instalacja będzie wolna od wad, a wykonane usługi montażowe umożliwią prawidłowe i niezakłócone funkcjonowanie Instalacji.

8.5. Aby skorzystać z uprawnień, o których mowa wyżej, Klient zobowiązuje się poinformować Otovo o wystąpieniu wady Instalacji lub wady montażowej niezwłocznie.

8.6. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać: dane Klienta, adres e-mail, przedmiot reklamacji, a także szczegółowy opis usterki wraz z datą jej wykrycia. W zgłoszeniu należy określić także podstawę prawną zgłoszenia, tj. wskazać, czy jest ono dokonywane z tytułu rękojmi czy udzielonej gwarancji.

8.7. Zgłoszenie reklamacyjne może zostać wysłane za pomocą formularza kontaktowego na stronie .

8.8. Po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego, Otovo dokonuje jego oceny. Otovo może zwrócić się do Klienta z prośbą o przekazanie dodatkowej dokumentacji w celu rozpatrzenia roszczenia, w tym w szczególności do wykonania dokumentacji fotograficznej wady i udostępnienia tej dokumentacji Otovo.

8.9. W terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego Otovo poinformuje Klienta o uznaniu lub braku uznania reklamacji. Jeżeli zgłoszenie reklamacyjne opiera się na udzielonej gwarancji, termin ten wydłuża się do 30 dni. W przypadku uznania reklamacji Otovo poinformuje równocześnie o przewidywanym terminie usunięcia wady.

8.10. Otovo usuwa wadę bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, przy uwzględnieniu specyfiki Instalacji. Jeżeli zgłoszenie reklamacyjne opiera się na udzielonej gwarancji, termin usunięcia wady nie będzie wynosił więcej niż 60 dni.

8.11. W przypadku uznania dokonanego zgłoszenia gwarancyjnego, Otovo usunie zgłoszoną wadę. W tym celu Otovo może, według własnego uznania, naprawić element Instalacji, w którym ujawniła się wada albo wymienić go na produkt wolny od wad. Jeżeli zgłoszenie gwarancyjne dotyczy usługi montażowej, Otovo dokonuje niezbędnych napraw. Udzielona gwarancja nie uprawnia Klienta do otrzymania rekompensaty finansowej, w tym w szczególności w postaci całościowego lub częściowego zwrotu wynagrodzenia. Podjęcie przez Otovo czynności, o których mowa w poprzednim zdaniu, wyczerpuje roszczenia Klienta związane z dokonanym zgłoszeniem gwarancyjnym.

8.12. W przypadku uznania dokonanego zgłoszenia z rękojmi, Otovo usunie wadę zgodnie z uprawnieniami Klienta wynikającymi z art. 43d-43e Ustawy o prawach konsumenta.

8.13. Otovo nie ponosi odpowiedzialności za wady powstałe na skutek:

8.13.1. użytkowania Instalacji przez Klienta lub osoby trzecie niezgodnie z przeznaczeniem lub instrukcjami, kartami gwarancyjnymi producentów elementów Instalacji lub innymi dokumentami lub wytycznymi otrzymanymi przez Klienta;

8.13.2. zewnętrznego działania Klienta lub osoby trzeciej ingerującego w Instalację lub montaż Instalacji, w tym: samodzielnego montażu lub napraw Instalacji, zmiany w umiejscowieniu Instalacji, jakichkolwiek modyfikacji w Instalacji, ustawieniach Instalacji lub sposobie montażu, montażu dodatkowych elementów niezgodnego z instrukcjami lub kartami gwarancyjnymi producentów elementów Instalacji;

8.13.4. awarii zasilania na terenie Nieruchomości;

8.13.5. działania zwierząt;

8.13.6. działania operatora sieci energetycznej, w tym zmian napięcia sieci energetycznej;

8.13.7. działania siły wyższej, w tym: gradobicia, pożaru, powodzi, wiatru i wyładowań atmosferycznych.

8.13.8. Udzielona gwarancja nie obejmuje wad zgłoszonych przez Klienta w sposób niezgodny z postanowieniami ustępów 8.5.-8.8 OWU.

8.13.9 Nie stanowią wady Instalacji i jej części zmiany będące konsekwencją użytkowania Instalacji zgodnie z postanowieniami kart katalogowych producenta.

8.13.10 Otovo informuje, że na ilość wyprodukowanej energii wpływa lokalizacja Instalacji oraz skala zacienienia powodowanego m.in. przez sąsiednie budynki, drzewa czy słupy. W przypadku zwiększonego zacienienia zmniejszona produkcja energii jest zjawiskiem naturalnym i nie stanowi wady Instalacji.

9. POLUBOWNE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

9.1. Otovo oświadcza, że będzie w miarę możliwości dążyć do polubownego rozwiązywania wszelkich sporów powstałych pomiędzy Otovo a Klientem w związku z zawartą Umową.

9.2. Na stronie internetowej http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma ODR, utworzona na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Platforma ODR stanowi punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców umożliwiający im pozasądowe rozstrzyganie sporów objętych ww. rozporządzeniem.

9.3. W przypadku sporu pomiędzy Klientem a Otovo w przedmiocie złożonej przez Klienta reklamacji, Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient może w szczególności złożyć wniosek o wszczęcie mediacji lub rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny, lub też skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta.

9.4. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są m.in. na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl, a także na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowych (np. http://wiih.org.pl/index.php).

10. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

10.1. Otovo jest uprawnione do odstąpienia od Umowy, jeżeli:

10.1.1. w terminie 30 dni od dnia zawarcia Umowy Klient nie dostarczy Otovo informacji niezbędnych do przeprowadzenia montażu;

10.1.2. Klient nie uiści 1. raty w terminach wskazanych w Umowie;

10.1.3. zachowanie Klienta, który odmawia współpracy z Otovo, utrudnia lub uniemożliwia wykonanie Umowy, w tym w szczególności, jeżeli Klient odmawia Otovo dostępu na teren Nieruchomości;

10.1.4. montaż Instalacji nie jest możliwy ze względów technicznych, w tym w szczególności, gdy nie został spełniony którykolwiek z warunków technicznych montażu, o których mowa w ustępie 5 OWU;

10.1.5. montaż Instalacji nie jest możliwy z uwagi na przeszkody prawne uniemożliwiające wykonanie Umowy, takie jak: brak wymaganej prawem zgody właściwych organów, brak zgody współwłaściciela Nieruchomości;

10.1.6. w wyniku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów montaż Instalacji nie może odbyć się na warunkach ustalonych w Umowie, a Klient nie wyraża zgody na dokonanie niezbędnych zmian.

10.2. W przypadkach, o których mowa w ustępie 10.1. Otovo jest uprawnione do odstąpienia od Umowy po wcześniejszym wezwaniu Klienta i wyznaczeniu Klientowi odpowiedniego dodatkowego terminu do podjęcia przez Klienta stosownych działań umożliwiających dalsze wykonywanie Umowy lub zaniechania działań, które to wykonanie Umowy uniemożliwiają, w terminie 90 dni od daty wezwania Klienta, o którym mowa w tym zdaniu.

11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

11.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. („RODO”) Otovo podaje następujące informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych:

11.2. Administratorem danych osobowych Klienta jest Otovo.

11.3. Administrator przetwarza dane osobowe w celu wykonania umowy zawartej z Klientem, zatem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

11.4. Administrator może udostępnić dane osobowe swoim podwykonawcom (podmiotom, z usług których korzysta przy przetwarzaniu) takim jak:

11.4.1. dostawcy usług informatycznych;

11.4.2. podmioty świadczące usługi księgowe;

11.4.3. podmioty świadczące usługi marketingowe.

11.4.4. Administrator może korzystać z dostawców usług informatycznych, które mają swoje siedziby poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W związku z tym dane mogą być przekazywane poza EOG. Administrator korzysta wyłącznie z usług informatycznych dostarczanych przez podmioty mających siedzibę w krajach, co do których Komisja Europejska stwierdziła, że zapewniają one odpowiedni poziom ochrony lub z podmiotów przetwarzających dane osobowe na podstawie Standardowych Klauzul Umownych przyjętych przez Komisję Europejską, o których mowa w art. 46 RODO, zawartych między Administratorem, a tym podmiotem, lub co do których stosowane są reguły Data Privacy Framework.

11.5 Administrator jest również uprawniony do udostępnienia danych osobowych podmiotom uczestniczącym w procesie realizacji zawartej umowy, jeśli jest to niezbędne dla jej realizacji.

11.6. Administrator jest również uprawniony do udostępnienia danych innym podmiotom, jeśli obowiązek taki wynika z przepisów prawa.

11.7. Dane pozyskane w celu wykonania umowy Administrator przetwarza przez okres trwania Umowy i okres niezbędny do ochrony swoich praw w związku z umową.

11.8. Osobom, których dane dotyczą następujące prawa:

11.9.1 Prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo otrzymania ich kopii;

11.9.2. prawo do sprostowania danych osobowych;

11.9.3. prawo do usunięcia danych osobowych;

11.9.4. prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

11.9.5. prawo do przeniesienia danych osobowych;

11.9.6. prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;

11.9.7. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

11.9. W celu wykonania powyższych praw Klient może skontaktować się z Administratorem.

11.10. Administrator nie podejmuje wobec Klienta decyzji, która opierałaby się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

11.11. Podanie i przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne w celu zawarcia i realizacji Umowy zawartej pomiędzy Klientem a Administratorem.